Tuesday, July 15, 2008

kelab warisan dan kebudayaan

haih... lect P.D ni.... mengenakan studentnya... since she is one of the penasihat kelab terbabit.. kami pon terjerumus ke kancah keseniaan.. LUCKY ME since that i bwat2 diam soo xdalah jadi ape2... evendo at first im quite shock that mereka kate it supposed to be meeting pasal SEMINAR yang akan diadakan.. haiah.... terkena-terkena... but what 2do... as a student.. we have to follow what ever the lect ask 2 get the marks... n yet she has promised us to give a high marks on joining this activities..HUIH.. nasib baik jari jemari mak lentik nok!! n yet im known GEDIKSS.. So now t i hav to be in shape la nampaknye.. huhu... adoiyay.. xpe2 demi mengejar grade yang lebih baik!! i'll do it!!! (background lagu Noraniza Idris!!!) TIDAK!!!!!

Monday, July 14, 2008

my asignment... Wedding Planner????

erk... wedding planner??? adoi!! hehe my e-commerce asignment kna bwat web.... they all plan 2 be an event planner..... since bebudak ni intrested ..aku melayan... hehe.. at first nak jadi event planner.. but it turn out that we have 2 be more specific on our works~ soo we all choose to be wedding planenr...haih... hahahha macam lawak betul!! soo nantikan mak dalam kemunculan terbaru okie nyah!! gegirl da tak saba nak pose2 ni.. ala2 org nk bwt kenduri kawin gitu!! camera check.. food check.. make up artist check!!! adoiyay!!!

Sunday, July 13, 2008

1st week at Melaka...

hmmm.. nutin much happened.. just that "DIA" datang melaka ari rabu... hehehe mengada2 as always... n yet i dapat memberi barangan yang dibelikan untuknya.. i tot that maybe after balik from vietnam baru dapat bagi hahahha.. since its like.. almost 1 n half year x berjumpa... hehe.. n yet lucky us are free as bird n yet knw what 2 do n knw the limit... adoi..ada rezeki ada la... hehe.. but fer now my focus is 2 finish my study on time.. hehe..(im taking 28cdt hours) adoi~ bernanah bila pikir...

study... okie kot~ lect okie.. our MoMMa Pn Faizah.. hehe (sama dgn nama mak) as always menceriakan keadaan n yup we like her!@! heh.. selain kordinator Pn irwani membantu bnyk dalam menyelesaikan pendaftaran kursus... heh.. other lect pon okie... n yg penting this sem... amik Personal development hahaha tatau ape nk di develop lagi dah.. adoi.. we see!! n yg lain2 new lect... n they all nampak okie.. hehe..

selain bz dgn meeting pasal vietnam dengan mencari sponsor n all.. n few berita gempar2 pasal kawan2.. budak rumah n all... yg menarik perhatian ialah dengan perbincangan "harta sepencarian " dgn lect Legal. hehe adoi... untung menjadi wanita dikala claim harta... n yet kami lelaki bagai mana` hehehe.. xpe... itu smua lambat lagi~ selain lect strategic managment pon begitu strategic mengenakan kami dgn soalan berbelit2.. n yet dia mmg open.. n maybe we will discuss bende2 pelik tru out this semester.. n lookin forward~ gud2...

selain itu... this is another thing yang menarik dibincangkan...wit sumone.. n yet i quote this apart from my speach~

to tell u the truth.. aku mmg xkesah dgn cable ... since bagi aku.. yang kekal hanya yang bagus... dan tuhan itu adil dgn umatnya... tapi aku tak tahan dgn org yang beriye-iye menegakkan benang yang basah... once u knw ure using cable... soo ure just one of it..n dont la cakap macam yg slalu aku tgk dkt tv... baca dkt blog... blame govt... blame org pakai cable.. tak suka kroni sane sini... pembahagian tak sama rata... hmm at the end of the day.. we r just one of them ....

soo friend.. think about it~ we r just one of them!!!

Monday, July 7, 2008

adoi.... class da start.. n yet the lect. is quite okie i guess..(start2 mmg aa kot) hahaha.. but atleast i feels okie since no more class rep! huhu.. fer few class.. but okie aa tu!! mengurangkan beban! plus me hv xtra paper since xamik shortcourse... what 2 do.. cuti adalah cuti!! mane bleh nk amik2 short2 ni!!
sooo Lards~
WISH ME GUD LUCK N THE NEW SEMESTER BEGINS!!!!

Thursday, July 3, 2008

Phuket part-2

ape yg kami buat disana..??? tiada perkataan kami buat apa ... semuanya sebilangan2 saje... kecuali makan dan tidor kami selalunya buat sekali... hehe...
we all duduk dkt SOI SAN SABAI.. bebetul depan BANGLA ROAD!! huhu.. one of the most strategic place to be when ure there at Patong... adoi.. soo let me introduce u about BANGLA ROAD... its the hearts of sex industry at Patong.. u can seee all around u.. lady boy... whore.. and alot of stripper!! adoi.. bernanah mata.. n yet.. i guess that i maybe gay since i got no erection towards those! hehe... n yet i think that maybe since i think that THEY R CHEAP!!! soo saye geli.. n yup there are alot of others were so happy... huhu..n yet i enjoy nice view.. huhu.. few of friends said that macam bercuti dkt jalan Hj. Taib n yet tak perlu risau sebab xda rush n all! hahah n its soo true... thats what i did on my first day there at patong..

soo... my second day... went to PhiPhi island.. hmmm cool!! we cruisin by big boat.. n spend 800bhat for that for 1and half hours to get there..huhu.. we r soo lucky since not raining ... PhiPhi island ni.... macam smart aaa tempat dia n matsaleh berkerumun.. ergh.. i enjoying my clear view!! (see i got taste) heheh memang melampaui batas.. they are hot n HOT! huhu.. mandi manda... amik gamba2 then off we go!.. balik..... n when we got back.. there were 1 van waiting for us to get us back to patong~ n yet.. after sampai.. the same ol routine dilakukan..
i love my third day!!! huhu.. we all sewa TUK-TUK! heuhuhu.. brader ni pandai cakap melayu n he got atok at wang klian... n sum place at KEDAH..(cakap ala2 org siam kedah gitu) first destination... jumpe gajah .. huhu..MAHAL!.. it cost u 800bhat for 30min even route dia jalan dkt safari apetah... but yet.. we all canceled keteringinan... just amik2 gamba... heheh ade satu time tu pakcik tuk-tuk tu tanye.. flight harga.. satgi... parit ni cakapla.. 263.. satgiepakcik tu cakap... NAIK GAJAH LAGI MAHAL DARI KAPAL TERBANG.. haha.. padehal tu RM263 bukannye 263bhat ... gelak2 then we all straight to shooting placet..

sampai2 je aku dah teruja tgk org menembak.. n yet i still not sure nk try ke tak... but since apec ajak aku bwat n i cant see the reponse from others.. aku pon layankan n memilih caliber 22 since its the cheapest.. it cost u 690bhat.. with a real bullet and a real gun.. huhu.. time pegang teruja gila!! 1 ever gun yg dipegang! huhu i asked pakcik tu.. he said..."tak mati kna tembak dgn pistol ni.. tapi a long the way ke hospital boleh aa mati.. " yaa.. peluru kecik sght! hu hu.. tapi takpe... demi melayan.. aku bwat jgk... soo i failed the test!!! only 43% since 3 bullet xmasok range langsung! hadoi... sorry aa sape yg terkena tembak tu! hahhaa... n thats y i said... when i start shooting.. if the person is not dying.. the rest maybe are dying haha... peluru sesat!!


then we went to bungy jump! hmm sungguh cool rasanya.. at first.. smua teruja... n yet its 2000bhat.. tapi.. demi merealisasikan impian yang telah lama tersimpan.. BUAT jugak! heheh.. parit kasik loan some money.. n since the rest smua sengkek.. me the only one.. huhu...its fun.. rasa best gila membunuh diri begitu.. now i know how its feeel like when someone terjun bangunan.. huhuhu.. sangat laju!! heh.. n the best part is when dia tertarik balik ke atas.. huhu.. its like solero shot jee!!! but its beberape kali gande! soo.. sambil terjun.. duit bagai terjatuh2 ke dalam tasik itu sebab 2000bhat.. but yaa.. berbaloi.... after pening2 tu... ke town phuket to but a bit ole2 and before we all balik... kami dapat urut thailand.. heh.. okie jgk a.. since mmg banyak activity yg dilakukan soo i abit tired... n xsabar nk balik sebenarnye.. huhu......

my last day just chilling at patong beach... enjoying my last clear view.... n snapp few pic.. sooo after that.. we all prepare nk bertolak ke airport ~!
overall this trip i can say "okie" trip...enjoying my hols at other place... place where u can memaki org pakai bahasa melayu n yet they dont understand a word!! hehe.. great.. n they are suck at english..i mean some of them.. n its makin it harder when we are tryin to deal about price.. hmmm n the price is almost same like di Malaysia.. n kami rasa bagai ditipu harga banyak kali... adoi. mentang2 takpandai cakap thailand... huh.. now i know how the matsaleh feel when they all jenjalan dkt petaling street.. huih.. menyirap!! but its okie.... atleast now dah boleh pangkah another in my map! huhu.. BEEEN THERE!!

ps- more pic at my friendster.. n yet much more only we knw!! huhu

Wednesday, July 2, 2008

supposed today... pegi jb~ pegi jb lepak sama "dia"... even she didnt know... n yet memang terus tak jadi... hmmm nk amik train malam konon~!!! huh!.. nk bwat macam mane... tuhan tak benarkan... THAT DAY yg nk pegi pulaklah nak kena demam n sakit perut tahap dewa... hmmm..

macam mane dgn ticket wayang yang dah di BOOKED mengunakan internet~ :(

walau lama tak jumpe...takpela.. mesti ade time lain nk jumpe2 ni... heh.. now kena sembuhkan diri sendiri dulu!!!!

Tuesday, July 1, 2008

Phuket part-1- (2008)

sooo my first chapter about phuket is.... pasal makan!!

SAMPAI2 dah kna tipu ngan awek nepal... since we all gila mencarik kedai2 halal...soo we saw this one indian food.. n yet the workers are all nepali women.. heh.. sooo kami pon tanpe belas.... masok n try makan~
  1. nasi goreng ayam
  2. nasi goreng seafood
  3. air coke/fanta
total up.. rm140 n ++ kot... adoi.. makan ber 6 je... sat pinggan yg nasi cuma 1 cup~ nasi greng ayam dia mmg senga sebab kalo boleh.. ayam ricik2 halus~ adoi! membengangkan.. nak taknak baya je la... sepanjang makan tu.. mmg kedai tu di kutuk dgn bahasa Melayu! ahaha dia bukan paham... " sibodo aaa waiter ni" satgie dia datang.. "did u call me sir?" hahhaha... lebey kurang macam tu a... tapi mmg semua pon blah hangin gila!

satgie abis makan... kami pon klua kedai tu dgn hujan rintik2 air bergelora..hehe.. aku siap tershuffle dpn kedai sebab selipar licin gila.. adoi~!.. nasib baik balancing abg okie! so teruskan perjalanan ke bilik.. mandi2 n bersiap untuk maalam!

aku mmg lapar gila... mencari Mr. K n aku jalan2 makan Subway... hmmm i've asked the cashier makanan halal ke tak... then he said.." most of the fastfood providing halal's food..(hmmm confident sudah) ... aku pon bedal a... sub of the day.. hahaha sebab half the price! wow.. hahah.. kenyang jgk a...... zzzZZzz..

second day.. best gila.... kami makan EAT ALL U CAN.. hehe seafood.. n we hv told that we r muslim n askedv about the food that they will serve so.. org tu kata food halal.. n since its seafood.. sental!! aku mengamal perkataan percaya pada mereka... hahah.. mmg makan sampai x larat.. at that time.. kami dkt PhiPhi Island.. wowo.. kenyang sampai malam~

3rd day okie...!!! kami mkn Branch dkt kedai org Gabi..(camtu kot eja dia) hehmmg muslim.. sedap!!! pedass!!! MURAH!!! makan macam melantak.. just 40bhat.. huih! best... hehhe awek kedai tu pon care.. sejuk ati.. putih!! hehe.. then malam tu kami makan di kedai kesukaan ramai HAKIM!!! haha.. sampai ke sana nama kedai tu ade.. even its muslim n malay... orang Pattani.. hmm sedap.. but abit mahal dari kedai pagi tadi tu.. around 700bhat makan ber8! hehe.. okie aa sorang dlm rm10.. lepastu kami melayan borak2 disana n there were one group Indonesian from Bengku n they said that lebih lawa... dari bali... kawasannya... hmmm.. n yet.. i asked them.. "berapa Juta dibawa kemari?? dan ongkosnya kemari..(they were using bus from singapore@!! straight masok ikot seatan thai~ adoi!!!) then they said.. "gratis!! kami tu karena pencapaian terbaik...TOP STUDENT" n lepas dah lama jgk melayan sampai lelaki mereka muka hangin~ huhu.. there only 16y'old... after that off back home...!!!

4th day.. makan kedai murah tu ballik!!! heheh sebab dia bukak siang... then di airport makan dunkindounut~ hehe other then that~ i love air bateri mereka.. huh its a mineral water yg dijual dalam bekas sebijik air bateri! haha thats all.. lalu sampai ke malaysia NASI HAKIM TERCINTA!!(sec 7 lama)... thats all about food... pic2 nanti2 akan di upload!! huhu soo after this i knw where 2 eat even from the first day!! tunggu laa nanti aku datang sane balik!!!

Monday, June 23, 2008

PHUKET 24th - 27th JUNE 2008~!!!! yeay!

Thursday, June 19, 2008

Gossip Girl(xoxo)

N Who m i? it’s a secret I never tell.. I know u love me… xoxo gossip girl
(love it~!)

Huhu.. Last nite While F is watching gossip girl.. he is actually having simple chat with K.. n yet we were talking about the episode that we watched .. such as C is not that bad as we seen at start.. n yet we both hate G n ya.. we were talking about QUEEN J.. huhu.. after B has been kicked out at first by their group.. n yah… the revenged that she done to make a comeback is soo called 2much n I just cant take it~(I love it when J is just a stupid girl which is just happen to be a toy for B.)

I’m soo sorry for R which he has to cont’ life without his L which marrying that B towards the end… n yah.. L is doing it for the sake of S who is so in love with D n yet.. the last episode shows that it takes many things just to survive n maintaining love with someone…… n maybe even we try so hard… the end result is yet still will not be on our side sometime….

Im not really into that S since hmm… I dunno.. maybe that I can see what best in V more then her I guess.. n yah… can I say MORE THEN ORDINARY n AVERAGE gossip girls… huhu.. just cant imagine livin in that kind of circle… hmm.. im also sorry fer N… since his family is so messed up n her mom is trying so hard to makes their family look soo fine on the surface.. ya.. its same to L which trying so hard to take care of her messed up past life~

At the end.. C is still C while he can change for a better person in just if he can just stick with the plan with B…n yet he choose the new girl he meet just before he left the house for B.. n yaa.. since the last dance.. D n S has never make any contact….(S should make a call since I still think its her fault) n yet having lonely summer n meetin N?

Im sorry if Some of u may hav not understand it.. n yet it’s a secret I never tell …
I know u love me~
Xoxo gossip girl!!!

Wednesday, June 18, 2008

facebook...

nowadays.. "FACEBOOK" is soo call the "IN" things~ ergh~ its so anoyying n i just cant help it~ haih.. its same like others such friendster, myspace and many more... but then.. there is sooo much more application in it that makes ppl goin so wild about it~

im soo stresss.. lepak malam.. boleh bebudak ni seperti BAI.. AZRI.. n EDDIE.. dhuh.. cerita pasal this bende...pening aku~ lagi tak tahan...diorang ade cakap pasal "game" apebende tah draculla.. anoyying gile....

last few days~
bai: aku attack ko punye bende... menang few times n kalah.. tapi aku punye baru...
azri: aku tau... aku pon ade jgk lawan..(aku tak ingat ape dia cakap)

semalam~
bai: aku menang try pukul shakur... satgi menang.. point banyak gila.dia level atas.. aku saje try..
azri:yea? uish banyak gila.... blablablabla...(mereka meneruskan perbualan yg aku dah tak ingat)

anoying tak?? sure anoyying gile!!! ergh.. satgie eddie bising dgn beli kereta la... lumbe2 la... race dgn sape2 la.. dapat duit berjuta2 aa.. adoi~ xpaham... macam main game dkt miniclip.... freeonline game n heavygame plak aku rase... (ayed slalu bukak sebab umah aku comp xbleh main game2 sght since xda 3dcard n soo on.. soo i know)

tak cukup dgn itu.. ke"annoying"an diteruskan dgn pemberian nickname... "bai bulu aa... eddie creepo la.. azri tongas laa ajim doremon..adeh!...(cant chu seee?? since this few weeks im stuck wit this few guys yg asik dgn facebook dikala sangap)

there is few other things that makes me terasa sooo anoyying!!! which.. people tend to be so fake.. huhu.. bertegur2 smua org.. which is in real life... that things doesn't exist.. huu~ tak tahan plus nowdays.. trend smua amik gamba dalam club??? partying everywhere?? huhu.. thats how malays havin fun wit all the BOTTLE.. adoih... maybe we.. the new generation ni xberape nak baik.. n yet.. we dont have to show that everythings inside.. sometime.. things are best when we just keep it private... hmm~ its soo annoying n yet irritating...huhu..

n thats y im not "IN" to it..huhu.. ya ya.. a bit kuno... but... WHAT EVER.. it just another in thing n yet will be forgotten later on in life.. huhu.. PUAS!