Tuesday, May 13, 2008

sebelum aku akhil baligh...(kenangan menjadi bdak sect.2 bawah 12 thn)

aku kecik2 je mmg dah critikal bermain2 diluar... ntah.. xda sape yg sayang kot... aku pegi kedai sndiri.. jalan2 pegi skola agama sendiri... aku ade jgk tanye akak ku...(angahbil) dia cakap sebab aku macam besar.. sooo xda ape yg nk ditakotkan...xda laa nk kna pimpin tgn ke ape ke.. hehhe..

permainan waktu kecik ku.. baling slipar...gasing.. kejar-kejar.. main bola... adeh.. best betul...tamiya main lastik2.. main layang2 ..rounders.. adeh banyak lagi.. walaupon aku ni duduk di tempat ala ala banda gitu..

paling aku ingat:(kenangan yg lawak n aku asik terpikir kalau teringat masa kecik)

aku dulu.. darjah 4 dah jalan kaki dgn member sendiri gi masjid smayang jmaat' adeh.. senaman katanya.. yg best.. lepak masjid dgn kengkawan skola.... tu tak cukup best.. balik smayang wajib.. libery... bukan untuk membaca... tetapi untuk air cond... haha dkt libery ade kerusi bulat dkt kawasan kanak2.. boleh belunjur kaki!! macam dkt atas katil... hehe aku suka, tambah2 ari jmaat ade bwat tayangan!!! ade cerita katun la ape la.. aku pon melayan.... balik umah sure lepas pukul 430... adeh!!! heheh zaman kanak2


aku main tembak2 pistol peluru manik.. time tu darjah 4..5. camtu la.. aku tembak mail... adeh.... hampir dimata.. aku memula... nk memain je..aku punya panic.. melarikan diri.. laluu aku dicarik oleh pasukan2nya.. xpasal2 perang... hehehe.. dulu aku ade rumah ats pokok.. time tu konon2 omputeh.. (nk ade jgk) heheh... abis..paksa berperang2 disekolah.. beberape hari aku tak kawan mail.. hmmmm

lagi best.. main perang2.. lepas ade ape tah dkt rumah satu bdk ni.(umah din adik sham boi aku rasa)... main baling2 belon..tak pasal2 smua jadi hangin sebab kitorang main serang rumah skali... aku melarikan diri bersama salleh n beberape lagi kawan aku tak ingat..ke rumah usop.. hahhaha usup mengamok.. bawak batang panjang klua rumah sebab umah dia kna baling belon air waktu aku menumpang rumah dia.. . hahaha basaah...Semua salah Nyen.. mengepalai bebudak menyerang.. mmg lame jgk la.... game tu.. beberape hari.. sampai perang2 besar....mmg sampai serang hendap rumah2.. so nowhere 2 run.. ... so... memendekkan cerita.. langsung aku pon pikir.. nk endkan.. kami pakat. nk bwt last perang di skola dpn umah aku.. hahaha.. yg kurang hajar.... diorang kaye.. ramai...n lengkap... aku macam sampah je dgn geng aku.. hahha ade laa sikit je belon air.. team lawan.. yg aku ingat... ade nyen... ah bee... waktu perang start.. diorang bawak kereta sorong... penuh dgn belon air... pastu bebudak dia ade yg pakai baju hujan...dan ade yg bawak payung.. sial.. mmg xda terpikir aku bende tu... soo.. kitorang mmg kantoi abis aa lunyai... adeh2..

kalo korang tau dkt sec 2 area gerai dekat taman... kan ade longkang sekelilingnyatu...~! waktu longkang besar dkt tepi gerai tu baru ditutup(sebelum ni longkang tu tebukak je)...... kitorang ape lagi.. terjun dalam.. haha bwat macam dalam terowong rahsia... siap kitorang konon2 laa letak lilin... setiap lubang air tu.. hehehe lawaa... time tu baru betul siap... xda sampah langsung... lawak... aku n the geng smua terjun masok... kononye tempat baru aa... hmmmm siap masak maggie dkt situ..(diingati dulu dlm tu bersih sebab blom ade terbukak sght...) time tgh masak.. ade asap2 klua ikot celah2 lobang..ade makcik tu sound ingat ade budak isap dadah.. hehehhe kitorang klua laa bwat muke tak bersalah.. ish.. time tu isap rokok pon x... tapi terowong yg dijaga kami tu rosak... baru dlm 3..4.. hari laa jgk... hujan lebat dkat s.alam.. soo aku pon x klua rumah.. time tu ade 2..3... budak dkt dalam... yg paling lawak... Azhar..(azhar ni dia pakistan.. ade slow sikit sebab dia excident time kecik2) hmmm selipar tercabut... dia boleh masok dalam waktu tu air naik... smua yg lain dah klua aaa... adeh....sampai pinggang kot(hmmmmmmmmmmmm tah campur dgn air ape) ksian gila.. tapi dia selamat...... selepas banjir besar melanda terowong rahsia kami.. terus kami meninggalkannya... dah koto.. banyak plastik.. sampah2.. sebab dibawak air hujan lebat....

main kejar2 aku x berape gemar... BUKAN SeBAB SEMPUT OKIE!! tapi sebab tokmat n kerepek ske main tipu.. balancing power sght!! main kejar2 duduk atas tiang2 tinggi.. siap bleh jalan2 atas 1 batang tiang tempat glider di taman..(dulu.. skarang dah takde daa dah jadi bodo da taman tu) soo.. mmg mustahil!! aku x suka!! heheh main bende ni sure asik nk begadoh sebab x puas hati!! hehehe...

hehe bermain cc!! DATAWORLD.. haih. disini aku blaja banyak bende.. aku melepak cc dari kecik.. dari umur darjah 3 kot ke 4.. dkt sini aku blaja.. maggie kari tu sedap letak telur!! hehe slalu aku order... disini aku blaja main QUAKE 2!! (biggun,railgun my fav.. suddendeath pon best) game ni lagi best dari CS sebab mati tros idop.. dia macam halflife aa... hehe.. aku addict.. siap dkt DATAWORLD dia ade memacam.. ade penguin la.. alien laa kambing la.. best gila org2 dia.. siap aku usaha konon nk pegi baca yasin dkt surau ari khamis.. hehhehehe sebnarnya go cc.. xpon UNTUK makan!!best tu... selalu ade jee org sedekah nasi lemak la. ape la kuih2 la.. tambah2 la aku makan!! hahaha.. heheh aku mmg sayang cc tu.. lepas tahh... aku form 1.. tutup daa.. sian.. xtau mane pegi dah..

ni satu lagi pemainan yg aku ala2 kadar minatnya... MAIN BOLA.. hehehhe.. asik jadi keeper or defender(tu kes org gemok asik bleh main bende tu je la kononnye.. ish!!!)... adeh.. knapela mmg macam tu.. yang aku suka.. time kecik2 kitorang main bola lawan sect.. kitorang main lawan sec3.. sec4.. sec6.. yg paling best lawan ESCOBAR.. hehe siap main dkt padang sirim je.. SILAP AAA ... kami ade saranek!! player MAlaysia tu... under 12 siap pegi FRANCE tu waktu 98' hehehe..

kawan2 sepermainan-->>> nyen->salleh->>adik salleh(amin)->> ah bee -->>saranek ->>eddie ->>mail ->>tokmat ->>kerepek.. ramai agi la... semua pasukan budak2 sec2.. time tue. mmg kritikal bermain... hehhe..

adeh- if only i knw that pic is much as important as now~ hmmmphh.. mmg waktu kecik2 aku xda amik gamba bwat bende2 gila dgn kengkawan... bukan macam skarang.. bebudak kecik dah ade hanpon ade camera.. family time tu pon pakai camera krekk kreek(bunyi manual pusing filem)...

4 comments:

Anonymous said...

saya sangat suke entry ini... bukan org kata hang besar then tak yah takut.... bukan hang ade yellow belt takewando keh? sbb tuh la.. elelele... but 1 thing for sure, you have the most memorable "zaman kanak2" than us kan? cherish every moment...

Ahmad Bo said...

pegi bilik mak!! tgk i dah lepas teagiok berape!! adeh!!! u ni!! melampau its BLUE BELT OKIE.. hehe..kalau ANGAHBIL se"anoying" ini maybe i could hav made it to BLACK!

teeN said...

jan..lupe ke kite slalu balik mengaji same2???
hehehhe

Anonymous said...

huhu~ xsangke kamOo pown ader terOwong raShiE cm Sy..(sbenaRnya loNgkang beSaW kt uMh2 buNgLow)..
mmG kLake bler da BesaR nih..*tgK balik lonGkang tuh pK..cner la akU leH muAt eyhh..maeN gan baHgie laK tuh..haha~