Saturday, November 8, 2008

aku cuba untuk tidak menjadi lelaki begitu

  • mementingkan diri sendiri
  • mempermainkan perasaan orang lain
  • kata-kata palsu
penat aku cuba untuk tidak menjadi lelaki begini... untuk tidak mementingkan diri sendiri... jadi aku harus memikirkan tentang orang lain??? jadi macam mana dengan aku?? ~sigh~ terlalu banyak wanita mengatakan.... "ahh lelaki... ego... semua ikot dia je~!!" hmmm kadangkala... aku terpikir... MENANGKAN MEREKA SEMUA?? aku bagaimana?? jadi setiap langkah mikir orang lain ... kadangkala.. aku rasa... aku taknak jadi macam lelaki lain.. AKU TAKNAK!! hmmmm tapi kadang-kala tergelincir.. aku ada keinginan juga... takkan lah aku hidup demi yang lain..??? jalan hidup yang sukar...bagaimana menyatukan ayat-ayat ini.."HIDUP HANYA SEKALI JADI BUATLAH YANG TERBAIK DAN JADILAH YANG TERBAIK" dan "HUKUM KARMA" hmmmmm aku keliru.. bagaimana jika jalan yang terbaik mungkin merosakkan yang lain?? dan hukum nya.. baik dibalas baik.. dan jahat dibalas jahat?? yang terbaik bagi kita mungkin tidak pada yang lain???demi nak menjaga hati semua orang... jarang skali aku marah orang...... aku mendiamkan diri..... AKU KAN SOFA MEREKA!! dikala sedih... ada kusyen.. di kala lonely.. dikala memerlukan seseorang... dikala perlu tempat.... aku menjadi tumpangan.. Shoulder to cry.. Tempat untuk berteduh... hmmm melayankan semua orang.. sampai aku melayan diri sendiri.. penat jugak sebenarnya.. kadangkala terasan nak memikirkan ape yang aku nak! tapi aku tak berani... nak sikit je aku tarik balik...... takot sakitkan hati orang... ini semua kerana AKU CUBA UNTUK TIDAK MENJADI LELAKI BEGITU...

aku memang cuba untuk tidak memainkan perasaan orang... dan selalunya sebab itu "rindu" cuma dibalas dengan "........" sepi tanpa kata-kata.. cuba menjaga hati... tetapi aku paham.. "..." bukan jawapan ..ia lebih kepada melarikan diri... hmmm NAK KATA APA???? "i dont feeeeel it??" "THATS NOT WHAT I THINK.." hmm kejam?? sebab itu kadanglala... SILENT IS BETTER then anything~ sambil mengamalkan konsep untuk tidak menjadi lelaki lain... tapi macam mana?? THERE IS NO EASY WAY ON SAYING THIS KIND OF THINGS!!!! kadangkala aku terpikir.. perasaan sapa yang sedang dipermainkan?? diri sendiri??? orang lain??? watak mana yang lebih penting?? diri ini?? atau sekeliling?? nak menjaga peraasaaan orang lain dimana diri sendiri dipermainkan?? cuba berlaku adil?? tetapi.. aku tidak kepada diri sendiri??namun bila memikirkan.... aku cuma mempermainkan diri sendiri.. jarang aku memikirkan kemahuanku.. JARANG AKU PENUHI... hmmm aku cuba... mengadili diri sendiri... "LILIN MEMBAKAR DIRI" itu manusia.. apa yang baik dimata mereka tidak pasti kepada yang lain... pemandangan dari sisi yang berbeza melahirkan pelbagai pandangan... AKU CUBA UNTUK TIDAK MENJADI LELAKI BEGITU!! ~sigh~kata-kata palsu.. melayan terpaksa.. melakukan perbuatan yang tida mahu dilakukan..memberi alasan bagi menipu diri sendiri..hmmmm "LELAKI SEMUANYA SAMA" STEREOTYPE wanita menjadikan aku cuba untuk tidak begitu... pengalaman manusia disekeliling... penipuan kaum ADAM.. derita wanita... bahan bacaaan... kisah cerita cinta.... hmmmmm baik aku menipu diri dari mereka...lelaki selalunya penuh beribu alasan... bagi menjaga hati... PERCAYALAH.... "DALAM SETANDAN PISANG TAK SEMUANYA BAIK" dan jangan lupa bahawa tak semuanya busuk~ didalam keburukkan sesuatu perkara.. pasti ada baiknya... begitu juga manusia... aku cuba.. tapi selalu gagal... hmmmmmmmmmmm... AKU CUBA TIDAK MENJADI LELAKI BEGITU!!

walau apa sekali...KITA MEMERLUKAN PERMULAAN... begitulah.. hidup... tak semuanya indah.. dengan memperbaikinya... mungkin menyakitkan yang lain... meninggalkan semuanya di belakang.. namun mungkin masih ada yang menunggu... jalan yang lurus mungkin dilihar berliku... pandangan kabur...berpaut pada dahan yang rapuh... mengharap pada bintang...... namun aku cuba...UNTUK TIDAK MENJADI LELAKI BEGITU.. namun kadang aku tergelincir.......
~sigh~

4 comments:

Miss Zahidah Zakaria said...

panjang sungguh entry kali neh
penuh makna la bobo =)

Ahmad Bo said...

speachless.... :(

Miss Zahidah Zakaria said...

alala
selalu sedey2
ishkk
kan i dh cakap
life is too short to be so sad
chill okeh?
=)

Ahmad Bo said...

hehe macam knal ayat itu.. but as i said... sun didnt shine on us lately.. but i do hope that my words r true "dosnt mean that it didnt shine on us... that we r fogotten~ its still watching us from above the skie..." heh