Wednesday, April 1, 2009

Mumble... Bumble.. Jumble.....

Nowstart!!! Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrppppppppppppppppppppppppp
(the same thing thats done by AF student )


Mulai skarang.. saya Mohd Faizal (pergh macam statement nabil) akan mula bercakap sebijik sebijik seclear-clearnya.. dan akan membuka mulut luas-luas dalam pronounciation English nor Malay..

kadang aku pelik... pabila melihat matsalleh berbual dgn slang yang pelik.. why we still adore the beauty of not understanding it!! dah pelik dan berbelit... bercakap umpana menelan lidah namun tetap kita kata sedap dan suka...... dan bila Indian dan Chinese dengan slangnya... dengan cara shaking head....dengan cakap yang depan ke belakang.... dan yang belakang kedepannya.. ditambah dengan maaaa...ahhh....mehhh....namun tetap kita okie saja....

Mungkin caraku bercakap not as clear as others ...... why cant it be relate to a style or an art of pronouncing words rather then asking me to change it?? the effectiveness of communication is when one side bercakap.. the other side paham... walau bersepah.. walau berpusing.. walau berbelit.. objective tetap...

teringat aku waktu diploma.... lecture Bel 100 pernah cakap "I'll fail your paper..." hehe sebab aku cakap dan dia tak berapa clear.... mumbling... brrrrppppp bbbrrrppp (af).. PMS kot lect itu.. tapi takpe aku lepas dapat "c" hmmmm below my xpectation..(AKU DAPAT "A" SPM TU!!!) heheh masok University downgrade tros!

Fo now... I'll start to speak slowly.. make it more clearer..!!

mungkin juga lebih baik aku bercakap mengunakan hati... tapi aku paham .. perkataan hati lebih sukar difahami...

mungkin patut mula bercakap mengunakan otak... namun otak tidak boleh memberi isyarat ataupun mimik.. hanya mungkin memberi keguguran rambut petanda aku semakin tua..

baik kalau bercakap pakai kaki...... seperti keramaian manusia sekarang... bergadoh tidak berhenti...

kesimpulan... baik aku bercakap mengunakan bahasa isyarat.. kerana tak bersuara.. tak berbeza..takda slang.. SAAAAMAA!!!

10 comments:

Miss Zahidah Zakaria said...

cmne nak bercakap pakai kaki?

paCat said...

"dniyqifn dnqyuidny nhudnytddd bdgkdg lfhdngci huwgnjhvuwm nuwingw"


Kan bobo?


p/s: Aku tau ko paham.

Ahmad Bo said...

tanye dol!! dia bercakap pakai lutut kot!! heheh

Unknown said...

jomlah bercakap pkai lutut..ada bran??

Ahmad Bo said...

berani...!!! hehehhe.... jom... (i rasa susah nak paham urs.. since urs kecik n mine besar!!) gegege

Shima Shim said...

safayerfer dufulufu ponfown camfam kafamufu..cafakapfap lafajufu..tafapifi safayerfer takfak kifisahfah..kafawanfan pownfown dahfah bifiafasafa defenganfan cafakapfap safayerfer..bestfest cafakapfap lafajufu..

satu lg mslh sayer..pelat..but looks cute jew.huuhu

p/s:boley jd tenage pngajar tuk org2 bisu nie..
huuu..

Ahmad Bo said...

hehhe i wish i knw the sign language..sebab i mmg minat nak belajar... hmmmmmm

billa naha said...

bobo, mind the quote

"action speaks louder than word"

guna la lutut anda tu.. hua3..

ktorang kat cni pon salu kne ejek. sbb; ckp sepatah-sepatah. kalau ktorg ckp laju2, dorg kata x phm.. kalau ckp pelan2, dorg kata gedix... xphm r manusia ni.. weird....

Ahmad Bo said...

hahahahha okie2... i'll talk talkin with lutut with u first... when 2 start????

hmmm ppl just cant hav enough dear..ada je tak kna kan?? heheh just layankan!

Unknown said...

haha bobo,ckp pkai mulut la..tp sora kuar ikot idong.bleh??haha