Friday, October 24, 2008

Saya tidak mahu jadi PERVERT dalam train!

selepas bertungkus lumus.. akhirnya hari yang dinantikan telah tiba... tetapi "wan.. ticket takda!"kata ku kepada kawan... lantas.. "PONGE kan ADA!!" jawabnya.. hahhahahha Myvi hitam menjadi harapan terakhir.... aku.. wan Ponge Ina, Ponge Cent dan Ponge Diha menjadi penghuni yang berkongsi kereta!

perjalanan memang terasa agak jauh berikutan duduk belakang bersama Wan Budak Sakit... dahla kaki panjang! terkepak2 aku dibuatnye... tapi demi Misi murni hari Sabtu nak celebrate b'day abah aku gagahkan juga... perjalanan dihujani dengan kami beramai2 mem"BOMB" wan dengan kisah silamnya! hehe.. lalu tiba di stesen SEROMBAN DEN HA....

Tibo den sano.. poie tandas.. charighk2 makcik den nk baya xdo pulak tu ha.. poning2 masok tandas free yo lah! hahah rgupo2 eii ado pakcik tongah mop dalam tandas~! " Phewh.. save duit den nak baya si Panjang Wan xdo syiling pulak tu ha.. nyusah den yo!! pastu den gagah yo torguih poie kek kaunter boli ticket! lopeh tu x lamo den pon dapek dan mlangut nungu ngan si Ponge Cent dan Wan si budak SAkit! (sorry my broken nogori sembilan words)

Sampai je dalam.. dah berdiri... wahhh!!! tapi boleh tahan! Kemuncak/klimaks berdiri di BATANG BENAR!!!! memang bebetul la tempat ni sesuai~ terpaksa aku mengsetting diri agar tidak digelar pervert bila TRAIN PENUH BAK SARDIN!! nasib aaaa ade ruang sipi2 nak setting... berguyang2 den xtipu...!! langgar2 terbump into each other kato ei~ adoimak.. risau jugak nanti org keliling tgk aku semacam... !! hahaha takpe.. kite lelaki.. nak buat macam mane.. tangan dari letak bawah.. den dah angkat da... takot terpegang ape yang xpatut! haih geram je tgk wan SIBUDAK SAKIT rilek bace majalah kreko sambil duduk!! aku berdiri dgn PongeCENT sambil gelak2.. mengah jugak laa nak setting sambil melekat dekat dinding yang tak dapat nak melarikan dan mengerakkan diri itu!!!

antara bende yang lawak... PongeCent kate... "Bo macha tu tengok2 aku pulak.. ish" sepantas kilat..." kau kan lebih kurang kulit" hahaha Ponge Betul! dan satu lagi yang aku heran.... waktu train penuh... people start to scream "DEYYY SUDAH PENUh.. TADA PAHAM KA?? LU WORANG TUNGGU BELAKANG PUNYA!!" then ade voice lain.. "LU ORG JANGAN TOLAK2 PUNYA!! WA TALA MUAT NI DALAM!! SEMPIT WOO.." tak kurang muke akak2 yang semput dan nak asthma! aku pun menjadi ikan yang mencari udara di permukaan air... haap haap mengaga~! tetapi macam biase la orang masok jugak..... tolak2 naik krem kaki aku menahan! hehe xpe.. abang gagah!

yang tak boleh blah~ bile sampai next station... orang yang dok bertolak2 nak masok memula tadi tu.. diorang pun menjerit.."WOI DAH PENUH LAA!!! JANGAN LA NAIK!!!!" n ade yang jerit "TOLONG AA KASI ORANG NAK KLUA!!!!" heheh padehal orng yang menjerit tu sama je membuat waktu memule dia nak naik...

"UMPAMA KETAM MENGAJAR ANAK BERJALAN"

6 comments:

Miss Zahidah Zakaria said...

hahaha
cacat aja
btw happy besday to ur dad
may his dreams cum true =)

FIDtotheAH said...

ha.. merasa la ko nyah.. mak dah sebati dah... hari2 mak buat pernafasan molot ke molot.. ko tak pervert, yg lain? ado katanya!tu la.. saving nak beli kereta.. nak yang cikmur mcm ni la hazab tak hazab kan...

paCat said...

hahhaha ~ bobo ponge..!!

Ahmad Bo said...

his dreams dah come true da kan??
ada anak macam saya!! winkwink! hehhe
btw.. bagus la beli kereta.. duit pon bukan disimpan sangat pun! hehe abis ke tah mane2... btw pacat... SAYE PONGE?? tak~! wan je

Hazwan said...

oh siot, ko la paling ponge.haha

Ahmad Bo said...

mane ade.. wan ponge.. approved by all!!!