Sunday, December 7, 2008

Aku si tikus makmal (Eyes of Malaysia)


Pernah dengar kisah tikus makmal?? Ia merupakan binatang yang hidup sebagai bahan uji kaji.. kematiannya adalah lumrah bagi memastikan kejayaan dalam setiap percubaan!!!!

okie… last few weeks.. aku menghadiri Opening Eyes of Malaysia di Melaka… hehehe teruja tu.. sama pasukan Converse… iaitu budak rumah atas.. dianggotai Sham,Zeera n Zaza…. Dan lelaki Ganteng2 dari Orchard iaitu Aku dan Nandos~! Maka… bermulahlah episode tikus makmal…

Kami planning nak berjalan kaki dari Orchad ke sana… namun planning bertukar tragedy.. aku cakap “ape kate kita usha dulu.. mane tau tutup “ sebab da ada ura2 mengatakan bukan hari ini…. Hmmmm maka… aku cadangkan zeera dan nandos pegi dulu~.. tetapi… zaza nak follow terus… soo… disinilah berlaku konflik dimana ada yang ditinggalkan!! Hah… Not my fault brader~ what tudo! Bende tak di plan!!

Tengah2 usha… tetiba pak polisi menahan kereta…. Wiuwiuwiuwiu… RUPENYE Ali Rustam! Adoi… kami stuck! Hmmmm lepastu pak polisi mengatakan..”kamu parking blakang motor saya ni je” hmmmm aku terus terdiam.. berpandangan! Lantas… “KITA CALL SUZIE!!!” hmmm harapkan pagar pagar makan rumput… dia tidak mahu pergi!!! Waaaaaaaaaaaaaaa tertinggallah sang kelembai pacat n wan!

Event itu diserikan dgn Ning dan satu lelaki yang tidak dikenali!!! Hmm aku cuba mengenali tetapi memang tatau!!! Heheh abaikan je.. teruja nak beratur naik FREE!!! Aku beratur dekat 2 jam!! Baru dapat naik LARRRA betul! Haish..berhimpit2 .. aku dah seedy daa.. kelemasan~ hehe.. ZAZA dah mengamuk2.. nak je aku plaster mulut dia….. dan keadaan tolak menolak menjadi annoying skali dimana bebudak kecik ni dok menangis2 adoi!!! Rimas!!! Tak kire dengan RELA dok maki org suruh beratur!!! Tapi semua orang menolak2.. dan beberapa manusia terapung!!! Hahah kerana dok kna tolak!!! Terus kaki tak jejak tanak sebab bahu tersekat antara2 orang!! Hehehe kagum!!!

Ade satu budak kecik dok menangis depan aku n the GANG! Aku borak2 rupenye mak dia tah mane mane tah!! Ish.. aku bencei!! Pantang gila.. BUAT ANAK PANDAI!!! Jaga taknak… kalo xnak.. pakaila safety!!! Membengangkan betul.. sian budak tu.. after awhile dipujuk.. xmakan saman.. dia menangis2.. last2 panggil RELA suruh jagakan.. bawak ke depan.. SELAMAT satu bab!!!

ZAZA mengamuk n dok kutuk kuat2 orang2 yang dok menolak n menggukanan alasan ada anak kecik la.. husband dkt dpn la.. untuk menolak orang dan kedepan potong line!!! Haish.. aku macam biase xbuat port.. enjoying my kesemakkan dengan menjadi ikan kekurangan udara dengan mengambil udara dipermukaan hehehhe… tapi ADE SATU MAKCIK NI MEMANG ANOYYING!! Dia dok tolak semua orang sebab husband dia dkt depan.. aku sempat tanye jugak…. “makcik bia je laa husband dkt depan.. beratur cukup” tapi makcik tu dok repeat the same things!!! Zaza dah mengamuk2 sebab dia terhempet2.. tak kira Zeera dok membebel sensorang sebab dia punye kaki kna pijak ngan makcik gemok tu!! Aku pon jadi hangin .. bukan dgn makcik tu.. tapi ngan bebudak tu.. dok membising!! Lagi membingit dan memanaskan!!! Adoi!!!

Akhirnya berkat kesabaran.. kami dapat jugak naik EYES OF MALAYSIA!!! Woah! Best2… dahla satu bende tu kami saja 5 orang!!! Keterujaan.. aku menelefon angah dgn 3g!! hahaha babah n ayed juga dapat melihat perilaku terlampau diatas itu! Haha aku begitu teruja!! Hehehe sebab first time naik… tapi sebenarnye.. xda bende langsung pun!!! Serius… malam2 melaka tidak begitu berlampu.. soo Gelap je! Hmmmm aku agak bengang bende tu dan dagipun memang masih belum siap sepenuhnya….

Kami menjadi tikus makmal kerana kami merupakan manusia ujikaji dimana kebarangkalian bende itu untuk bercabut dan kami akan berguling ke laut adalah ada… kerana ia merupakan hari pertama pelancaran… dan kami naik percuma…!!!! Walau ape sekali pun ia tetap pengalaman.. sebab kami puas bergambar~!!! Lepas itu pulang dan keletihan disamping peluh manusia sekeliling meresap di baju dan aromanya sungguh menarik!!!

Balik dalam keadaan takot~ jikalau WAN sibudak sakit dan Pacat Ballemy dah prepare pisau sebab tak dapat follow… heheehehe.. tapi mereka tak buat port!! Of for the day!!!

Ps- dulu selalu jadi tikus makmal dkt rumah.. angah masak kami rasa~ hahahahahahah

(so i guess angah berjaya sebab kami semua masih idop! *wink2*)

5 comments:

paCat said...

tikus xsedap : kawan aku yg ckap

Ahmad Bo said...

khakhaka im sure that must be Alvin cakap! hahaha

FIDtotheAH said...

ape kene mengena citer ko dgn ps kat bawah tu? huh? huh? siap hilite nama aku?? huh??huh?? kuang ajaq!!!!!

at least aku masak ikhlas dgn penuh kasih sayang sbb tu korang tade kene keraconan... bukan cam kau, stakat masak megi sebungkus org nak rasa sesudu pun kedekut!!!!!!! hambik kau.. eeeeeeee!!!!

nasib besok dah raya aidiladha lembu cukup stock.. kalau tak, aku suh babah ganti kan lembu tu ngan kau!!!

nAndOsDorChArD said...

ekeke...bobo mooomooo ke? cian die... thanx gak coz dpt join ko nek menda tuh arituh...even situation mmg mendesak...dpt gak nek....
nandos: xpe bo....prut ko tuh hebat..bisa bwat ape ajer..

Ahmad Bo said...

kakhakhkaha.. akan aku hilangkan perut (macam dalam buli) potong perut!!