Saturday, June 6, 2009

Marilah Ke-Atas

Seperti minggu-minggu yang lepas… hari Jumaat merupakan antara hari yang menyeronokkan… kerana… Di bawah masjid.. terdapat ramai kawan-kawan yang merokok dan melepak… disini.. terdapat ramai yang sukar dijumpai atau pon “RARE SPECIES “ Rupanya SHAH ALAM ini begitu besar..dimana susah mahu terbump into each other walaupun tempat melepak cuma terdapat beberape area…

Enough with this… today I’ll love to share this one thing…. “kenapa perlu sembahyang diatas” and im not good at this as in ‘agama part I mean.. but I’ll believe I know why on the Gemuk Part and as a human perspective….so now…Let’s ROOOOOLLL!!!

Apa yang ada diatas??? ATAS ADA AIRCOND!!!!! As a gemuk perspektif… “ANDA TAKKAN BERPELUH” woahh.. best-best…. Dengan kepanasan Malaysia sekarang ini mencapai tahap didih… perlukah saya pertikaikan kepentingan aircond?? Baju takkan basah… Boxer takkan becak.. dan yang penting TAKKAN MELECET!!

Other than that.. korang pernah bayangkan tak.. Aircond tambah dengan kipas? Macam tu la faveret all time aku…. Dulu waktu kecik-kecik.. mane ade airkond ni dekat rumah.. bila babah ajak jalan tido hotel.. tanpe belas kasihan..aku akan pasang airkond dan kipas…. ZZzZzzzZz tidor macam nak mati sebab best sangat!! Sampai pernah sekali tu.. waktu “Family Day” company yang babah kerja… mak panggil supervisor chalet dekat Pangkor tu sebab aku kunci bilik dan tidor mati dalam bilik… SEMUA ORANG GENDANG-GENDUT dekat pintu tetapi aku buat tatau…. Dah dah.. salah topic… haa. Itulah yang terdapat di masjid (Shah Alam) dekat kawasan dalam… AIrkond+kipas! Hehhee.. tak pasal-pasal aku slalu Nampak pakcik headbangging dalam masjid (tersengguk-sengguk) penat kot kerja.. sian dia…

Disana juga tiada bau-bauan yang merunsingkan… seperti.. ROKOK… PELUH… Buruh-buruh Indonesia dan Bangladesh! Terutama sekali.. dikawasan bawah terdapat tempat-tempat kasut yang biasanya Leather dan BUSUK!!! Pergh kauorang bayangkan bau stokin!!! Hmmm berbeza dengan kawasan diatas.. terdapat bau minyak atar.. wangian-wangian yang mententeramkan jiwa…


Oleh itu.. aku berharap marilah kita bersama-sama memenuhkan kawasan atas dan memenuhkan saf-saf hadapan…. Cukop-Cukopla berburak yo… Setongah jam yo ha.. kasik Chance la kan kan kan.. kalau dia berkutbah takda sape dengar.. sian laa cube kalau korang cakap aku taknak layan dan tak support.. haaa haaa sedihkan kan kan… tau pon! As im not tryin to talk about pahala dosa… soo this is the other ways of viewing thing.. as the perpose of most yang datang masjid kerana HARI JUMAAT MANA ADA LELAKI DEKAT SHOPPING COMPLEX!! MANA ADA LELAKI JALAN-JALAN.. SOO RAMAI YANG DUDUK TIDO DAN MENYUROK… SOOO alang alang dah sampai masjid.. marilah kita layan aircond dan mendengarkan ape yang diperkatakan kan kan kan! Insyallah!

10 comments:

Unknown said...

saya jugak suka duduk di majid.hoho.terutama kalao semayang tarawih.dengan telekung dan kemudian kena rapatkan sah, sah2 kalao semayang di surau berpeluh2, waima 8 rakaat sekalipon.

fuh, tak sabar tunggu bulan puasa

Unknown said...

aku jugak suka di atas. hoho. di atas senang untuk sembahyang semasa tarawih. masa tarawih je la aku semayang kat majid, masa lain tarak ku caca. dengan telekung dan merapatkan saf, konfem berpeluh2, tu baru 8 rakaat.

tapi kalao di majid. fuh. syurga dunia

Ahmad Bo said...

nawal sungguuh teruja mengepost! woah! haha.. but yup its kinda syurga dunia! or maybe SYURGA CINTA?


baik... lemah lembut (gaya haziq cakapdlm cerita tu) hahaha

Ahmad Bo said...

terawih surau sudah.. if not lama sght.. saya tak cukup kuat nak bertahan sampai 10++ lagi~

paCat said...

dalam boxer ko, ko salu melecet la ni?


hahaha ~

Nadzrah said...

alhamdulillah...~

Asmadiana Alias said...

bo tak pernah meghampakan bila upload entry.....go bo!

i'm your silent reader....

eceh.....

Ahmad Bo said...

silent reader!! hehhehe

i been bz lately.. i'll update as the end of week~ hehe penat aaa

Aie said...

bagus

ini bermakna lu dah tak escape semayang jumaat macam dulu

gua bangga dgn lu...

Ahmad Bo said...

oi!!! kau ingat aku jenis kunci pintu bilik time hari jmaat???? adoi!!!!!!!!!