Tuesday, June 1, 2010

Ini Baru 1 Malaysia!!!

kalau korang dok dengar-denagr orang kata 1Malaysia.. haaa ni aku nak cakap.. tengk Cerita ni GADOH!!!! sebab dalam cerita ni memang TEPET (tak paham?? Tepet maknanye tepat padat melikat!)
Korang boleh carik dekat Youtube kalau nak tengk cerita ni! aku jamin... korang cuba mengelak... tapi memang itulah yang kita lalui... selalu orang cakap.. kerana marahkan nyamuk KELAMBU DIBAKAR... sama macam bangsa Malaysia.. menunding jari atas kesalahan lampau dan dendam yang terus tersemat bagi generasi yang akan datang! Cina sentiasa merasai ketidakadillan dalam pembahagian. Melayu terus menagih hingga titisan terakhir. India sentiasa mengatakan mereka dianak tirikan. Kita bergadoh sesama sendiri.. TAPI MEREKA YANG KAYA???
Ini bukan soal kulit,soal bangsa & soal Agama. Tiada Agama mengalakkan permusuhan dan perbandingan. Tiada Agama mengatakan kejahatan ialah jalan yang Benar.yang KAYA tak pernah peduli dengan manusia yang digolongan pertengahan dan bawahan.. umpama kuli diperhambakan mereka tanpa rasa berdosa. CUBA KITA BANTU YANG DIBAWAH selain hanya asik MEMINTA KERAJAAN dengan subsidi/bantuan. JANGAN MENUNDING Kalau Kita Punya Wang, JANGAN KATA nak DERMA rm10~ sekecil mungkin duit yang kita ada cuma yang terkeluar dari dompet bagi merengankan beban yang lain demi nafsu sendiri yang tak pernah cukup!
Dalam Cerita ni aku boleh cakap aaa nilai-nilainya agak kasar sangat bagi yang tak boleh terima... tapi seriously said... i give 10/10 dalam cara penyampaiannya kerana tak perlu nak cakap kosong 1Malaysia macam yang lain... kalau bende macam ni ditonton.. aku yakin! korang sure rasa memang betul... sebab thats how we been brought up in life... kenapa kita rasa ade beza antara kaum dan sebagainya..
Walau cerita ni banned dari klua tv ke ape ke... tapi memang betul... isu sensitive dalam cerita ini sukar kite terima... walau macam mane skalipon...... AKU SUPPORT!!!!!!!!!!!

2 comments:

syndrome of roXstar said...

haha.dah lama kottt i tgk..boooo..basi basi~

Ahmad Bo said...

heh, mmg la dah lama gile tgk.... tapi baru nak tulis dkt sini je...

ps- this is just to share with others yang tak tahu. bende baik kalau simpan sorang pon takde gunenye