Tuesday, June 15, 2010

Lelaki Semakin Pupus..

Salam, tergerak hati aku nak tulis pasal lelaki sebagai topic kerana bising di paper malaysia tentang gejala rumah urut lelaki!! dahla makin lama aku rasa lelaki sekarang memang laaaa semakin sikit daripada perempuan yang memang berlambak dipasaran... aku just nak korang tahu maksud lelaki yang PUPUS disini ialah "lelaki yang berkualiti".

Lelaki yang takde qualiti:

Contoh mudah bagi Lelaki takde kuality ni senang je nak tgk... lelaki yang suka laki..!!!! (INI COMFIRM YANG PALIK TAKDE QUALITY!) banyak sgt sekarang ni, ADOOOOIIII.... ape taste kau ni nyah?? badan ketul2 pakai METRO habis.. Tapi mengidam Bontot! adoi! pening aku pikirkan diorang ni... bayangkan berdua dgn lelaki sambil feeeling-feeeling je dah meremang tekak aku ishhhh!!! CHOYYY!!!! tak cukup dengan itu, species yang gemuk pon nak layan suka lelaki...teringat aku cerita Blades of Glory.. hahaha teringat jugak aku cerita Adam Sandler NOW I PRONOUCE YOUCHECK AND LARRY....aku rasa sekarang ni MAYBE WANITA TAK MENERIMA MEREKA dan membuatkan lelaki ini BERALIH ARAH!! hmmm To all LAdies out here~ aku merayu dkt korang...PLEASE TAKE THOSE GUMUK2 ni jadi sahabat/teman sebab mereka HODOH JADI PEREMPUAN!!!! Tegakkan Mereka Yang BENGKOK dan PATAH ni! seriously those people with ++sizes are normally soft and are good listener! theyre verry comfy SOFAs and hav good shoulder to cry on~ trust me. Sebagai pengerusi persatuan GEMOK-GEMOK SEMALAYSIA, AKU MALU!!! walaupon kite ni macam yang UOLS tahu tak perlu nak makan supliment ke.. Pill HORMON KE.. tapi itu bukan ACCESS TO VIP nak jadi LEMAH GEMALAI dan SUKA BONTOT!! adoI! Mostly jadi laki tak hensem..BERANGAN JADI PEREMPUAN!!.. Budget kau jadi lawa ke?? adoimak! Pening! even i cant deny that some of the guys are PRETTY, but please!! cant we makes World a better place! kesian dekat Hawa ni haa yang makin banyak dipasaran!

Okie, enough with this type of guys yang gile tak masok akal ni..(kan wanita itu indah?) tak paham aku knape bleh macam ni plak diorang jadi ni.. soo now move on to 2nd part of guys yang takde quality... LELAKI YANG TERLAMPAU LELAKI... bab ini susah nak describe sebabnya diorang ni sebenarnye terlampau sangat... contoh mudah, KAKI PUKUL.. ini pon kategori lelaki takde quality!! tapi aku cukup tak paham kenape kalau korang pikirkanlakan... siape yang jahat, sure ade bidadari kepit diorang kan?? kau tgk KAKI PUKUL time Sekolah! haa..sure ade chicks gedik dgn diorang...Kau tgk cerita GANGSTER omputeh ke china ke Tamil ke Thailand ke japan ke!! pergh KETUK LUTUT AKU DIBUATNYE! selain tu, kau tgk MAT REMPIT! haaa banyak wanita relakan diri... adoi... TAKDE TASTE! aku pelik... perempuan sekarang rela diri diperlakukan begini? apedah jadi? sebab lelaki begini ade power kot... or mmg moral manusia macam telor dihujung bontot? erkkkk hahahhahaha bongok... soo obviously those guys hv NO QUALITY at all.. takkan Wanita sekarang nak amik lelaki yang macam ni? sekadar memenuhi syarat kelakian, tetapi takde value dalam kehidupan seharian.

selain dari 2 quality tadi ini pulak jenis lelaki kurang quality dalam diam!! SAMAR-SAMAR,Contoh Mudahnya begini,Tertulis dalam Islam itu Sembahyang 5 kali sehari! tapi.. majoriti manusia sekarang sembahyang 5hari Sekali! sebab sembahyang jumaat merupakan sembahyang wajib bagi majority manusia masa ini...sebabnya TAKKAN NAK BERJALAN DI SHOPPING COMPLEX HARI JUMAAT? TAKKAN NAK MAKAN DI KEDAI-KEDAI PADA HARI JUMAAT? TAKKAN NAK DUDUK DI OFFICE WAKTU HARI JUMAAT!! sure pompuan tengok pelik dan kita ni laki pon rasa semacam tak kena jee kalau in public during Sembahyang Jumaat kan?? Lelaki yang Samar2 ni pon senang dilihat dgn Puasa yang Tunggang Langgang. alasannya tak larat, kerja berat ataupon diorang memang selalu dah ade geng yang tak puase.... so makan berjemaah! hah bab ni memang diorang berjemaah tapi bab sembahyang tak nak berjemaah sebab mengejar masa katanya! nak ditegur tak termampu..

Selemah-lemah iman manusia ialah menegur didalam hati dan berdoa agar mereka kembali kejalannya... Kalau nak disebut tentang agama.. memang banyak lagi perkara yang boleh aku sentuh.. tapi cukupla dengan perkara lazim seperti sembahyang dan puase... (puase dah dekat semoga kita berubah supaya mendapat barakah!) sebab manusia sekarang kebanyakkannya berpaut pada dahan yang rapuh~ mengharapkan yang memimpin kejalan yang benar tapi asanya saja sudah salah.. MACAMANA?

aku paham dalam sejahat-jahat manusia pasti ada kebaikkanya dan pasti ada penyebab atau pendorong bagi mereka melakukan sesuatu kejahatan itu.. selalunya memang kata orang bila sampai masa, manusia akan berubah...


MANUSIA AKAN BERUBAH TAPI BILA???
Salam~

2 comments:

Shima Shim said...

pelik lelaki yg x berkualiti skang ni..nk salahkan sesape x leh gak coz diri sendiri ade kepala otak tp mungkin lelaki2 ini belom tau mngunakan otak dyorg sebaek nye kot...

wateva pon..kaum2 perempuan ssh utk menerima lelaki2 yg dimksudkan..

Ahmad Bo said...

hehehe... diorang pakai otak.. but thats the level of their thinkin... nak buat macam mane...