Tuesday, August 3, 2010

~Hanya aku Faham~

langit terasa mendung
hati bagai berkocak
ke kiri tak faham...
ke kanan tak tahu..
aku tetap begitu..

bertanya pada yang tak pasti..
berpegang dahan yang rapuh
berharap ketenangan
cuba bertahan

kutemu dia,
sepi...........
kutemu yang lain,
sendiri..............
hati tak indah,
mata berat melihat arah,
kadang berkaca............

penat berjalan,
aku merangkak,
penat berlari,
aku menari,
agar takkan sendiri

walau tak paham,
ku terus....
perjuangan ini menongkah arus
jalan keliling bagai berpusing

benci pada diri!!!!
cakap macam keling!!
Janji macam Melayu!!
berkata sesuatu pada ketentuan yang ku mahu tuju

Tak siapa tahu hati berbisik
dalam diri aku memekik
terapkan selamba
muka ku toya
badan ku perit
bagai mengheret

nak tanya ku segan
patut ku tahu apa dilakukan
nak hati buat pandai
realiti bodoh

ku cuba sekali, ku jatuh
sekali lagi masih tak butuh
ku punya kuasa sampai mana?
ku tanya diri tak punya apa

yang baca tak paham
hanya diri mengerti
tak perlu cuba memeningkan diri
bebelan hati untuk hati
mencari damai yang tak ditemui

No comments: