Friday, August 13, 2010

Ramadhan ke-3

Jumaat yang nyaman... hujan menemani hari, awan tebal membalut langit sambil aku menumpang teduh di sinar cahaya. Indah... damai kutbah jumaat disambut solat jemaah di masjid Kusyen memenuhi hari ini..

"cabaran puasa membuktikan kita bahawa Islam itu tidak lemah, alangkan 2 asas kehidupan manusia dijadikan cabaran menempuhi hari kita masih berdiri, masakan kita jatuh dalam kemaksiatan sahabat? cabaran makanan dan air yang merupakan benda yang paling penting bagi manusia meneruskan hari yang penuh mencabar dapat di tahan bagi memenuhi rukun Islam dan tanda taat kepada Allah swt, mengapa kita harus tunduk dan lemah dengan godaan yang lainnya walhal benda yang bukan wajib bagi kita"

terkedu aku memikirkan kebenaran dalam kata-kata. Hanya aku pejam dalam terang, pekak dalam kebisingan dan bisu dalam perbahasan.

with a baby's steps I'll start,
Hoping there's time for me Allah.

Insyallah
Salam Sahabat~

3 comments:

paCat said...

Bo, puasa ni boleh kurus tak agak-agaknya nanti.?

Ahmad Bo said...

stakat ni memberansangkan.. ye laaaa aku sakit gigi plak lagi.. mmg combo!

paCat said...

Terbaik.! Aku juga.! Kini sudah 70kg dari 78kg 2 bulan lepas.!